Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/users/wpwim/public_html/2024/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2854

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/users/wpwim/public_html/2024/wp-content/plugins/revslider/includes/operations.class.php on line 2858

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/users/wpwim/public_html/2024/wp-content/plugins/revslider/includes/output.class.php on line 3708
12 pytań do Studia Projektowego Malafor : Design To Dobre

12 pytań do Studia Projektowego Malafor

4 lipca 2018 | 21:50

Czym jest dla Państwa hasło ,,design’’?

Dla nas to synonim projektowania odpowiedzialnego, czyli takiego, które nie szkodzi, a pomaga. Pomaga środowisku, odbiorcy i producentowi. Np. jeśli dizajn nie pomaga odbiorcy, a pomaga producentowi, to nie dizajn, a zwykły konsumpcjonizm pozbawiony zasad.

Czy projektant to też wykonawca, czy tylko osoba, która tworzy szkic?

Tak, projektant jest częścią całego procesu projektowego – od koncepcji po wdrożenie produktu.

Jakich materiałów używają Państwo w swoich projektach. Skąd te materiały? Są one naturalne czy bardziej innowacyjne?

Przy meblach, które projektujemy i sprzedajemy pod marką MALAFOR, używamy zarówno materiałów naturalnych – drewno, jak i innowacyjnych tkanin żeglarskich czy tapicerskich do naszych mebli nadmuchiwanych – sof, foteli i stołków. Przy projektach zleconych zawsze używamy materiałów adekwatnych do projektu, zarówno mogą to być materiały naturalne, jak i innowacyjne.

Jakie znaczenie ma kolor czy faktura w Państwa projektach?

Zarówno kolor jak i faktura są częścią każdego projektu.

Podążają Państwo za trendami czy starają się wykreować nowe? Jak prace innych projektantów, czy współprace z nimi, wpływają na Państwa realizacje?

Najciekawsze dla projektanta jest oczywiście kreować nowe trendy. Dlatego też kreujemy je pod naszą marką. Jeśli chodzi o współpracę ze zleceniodawcą projektu, to często należy schować swoje ambicje i podążać za trendami i za rynkiem.

Jak praca w zespole wpływa na jakość Państwa pracy?

Praca w zespole pomaga w skupieniu się na tym, co najlepiej robimy, więc wpływa bardzo na jakość pracy i jakość efektu, który ta praca daje.

Czy na swojej drodze spotkali Państwo mentora, pomocną dłoń? Która rada była najbardziej cenna? Jak to spotkanie wpłynęło na Państwa pracę?

W czasie studiów mieliśmy szczęście spotkać i słuchać Prof. Adama Haupta, który niezwykle barwnie opowiadał o swoim życiu zawodowym. Uświadomiło to nam, że projektant powinien być otwarty na inne dziedziny, dużo podróżować i obserwować.

Jakie uczucie towarzyszy oddaniu finalnego, gotowego produktu do sprzedaży?

Uczucie spełnienia.

Który etap tworzenia jest najprzyjemniejszy?

Dla nas to etap koncepcyjny, kiedy tworzy się ideę projektu, jego zarys. Jest to zarazem najtrudniejszy etap, najbardziej wypalający, bo najbardziej kreatywny. Najtrudniejsze jest również przekonanie inwestora do koncepcji, nad którą się pracowało, ponieważ jest to moment, kiedy wyobrażenie inwestora spotyka się z koncepcją projektanta.

Który projekt w Państwa historii zawodowej przyniósł najwięcej satysfakcji?

Koszyk na zakupy dla ludzi poruszających się na wózku inwalidzkim. Projekt ten otrzymał iF Award, jedną z najważniejszych nagród dla projektów na świecie.

Jak lubią się Państwo inspirować ? Co bywa najczęściej impulsem do pierwszych szkiców nowego projektu?  

Zetknięcie się z nowym materiałem czy technologią.

Jakiej rady udzieliliby Państwo młodemu zespołowi projektantów, którzy dopiero zaczynają swoją karierę?  

Najważniejsze to nie zniechęcać się, być konsekwentnym i ciężko pracować.

 


Wywiad został przeprowadzony na potrzeby projektu „Design to dobre dla MŚP”, skierowanego do producentów mebli, waspółfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Całkowita wartość projektu to prawie 2,5 mln zł.

Więcej o projekcie „Design to dobre dla MŚP” znajdziecie Państwo TUTAJ.

Projekt i realizacja: AHOJ Kampanie
Skip to content